nordicwalking túraszervezés

nordicwalking képek

Túra útvonalak:

Dobogókő rengeteg felfedeznivalót rejt az idelátógató túrista számára.

Túraútvonalak, szerteágazó ösvények indulnak innen a Rám hegyre, a Rám szakadékba, Zsivány sziklákhoz, Thirring körútra.

Nézzük őket sorrendben:

Rám hegy Ferenczy szikla:

Utunkat kezdjük Dobogókő főkilátójától balra a piros sáv, sárga sáv jelzésen. Érintjük a Rezső kilátót majd a sárga jelzést követve a Pilismarótról induló műút kereszteződésében forduljunk jobbra.

Hamarosn feltűnik szemünk előtt balkezünk irányában a táltos kapu. Haladjunk át rajta és szivünket megtisztíva elménket lecsendesítve másszuk meg a Ferenczy sziklához vezető emelkedőt.

Zsivány sziklák:

Dobogókőről indulva egy kellemes másfél-kétórás túra alatt ismerheti meg mindenki Dobogókő Déli lejtőjének természeti csodáit. Kövessük a Piros kör jelzést! Először átkelünk a kanyargós patak völgyén amit éles bal kanyar és egy hangulatos kis fahíd jelez. Déliirányban egy lucfenyvesen keresztülhaladva érjük el a Zsivány sziklákat. Térjünk le kicsit balra és tekintük meg a sziklákat.A látvány megéri ezt a kis kitérőt.Haladjunk a Márton rét irányába kövessük a jelzést amin visszaérünk Dobogókő Főparkolójába.

Rám szakadék:

A Dobogókői főkilátótól indulunk, a Théry úton haladunk a Rezső kilátó érintésével a Szakó nyeregig. A Lukács árkot elkerülő szakaszon leereszkedünk a Rám szakadék bejáratához. Innen nehezen járható úton létrákon és kapaszkodókon átkelve érjük el a Rám szakadék felső végét.Dobogókőre visszafelé több lehetőség közül válszthatunk. Legrövidebben a sárga sáv jelzést követve érünk vissza Dobogókőre.

Thirring körút:

Rövid de annál kellemesebb kikapcsolódást nyújtó túra.

Kövessük a főkilátótól induló sárga kör jelzést. Csodáljuk meg a Thirring sziklát. A sárga kör jelzés visszavezet minket Dobogókőre a Főkilátóba.

Túranaptár

Hétfő 15:00

Túraútvonal: Walden Hotel- Rezső Kilátó - Táltos Kapu -Táltos Körút -Mária Kegyhely - Walden Hotel

Rövid leírás:

Fedezzük fel együtt Dobogókő természeti csodáit, szakrális örökségeit.

Kedd 16:00

Túraútvonal: Rám hegy Ferenczy szikla

Túraterv: Dobogókő - Rezső kilátó- Téry út- Ilona-pihenő- Szakó nyereg- Rám hegy- Ferenczy szikla- Nagyboldogasszony forrás-DobogókőA túra során lehetőségünk lesz megtekinteni a Dunakanyar és a Visegrádi vár panorámáját is

Szerda 15:00

Túraútvonal: Dobogókő Zsivány körút- KilátókA túra kiindulási (találkozási) pontja: Dobogókő Walden Hotel. A túra útvonala: Dobogókő Walden Hotel- Zsivány sziklák-Márton rét- Rezső kilátó- Dobogókő Walden Hotel. A hazaérkezés várható ideje: 12:30 Távja:4km, Szintkülönbsége:200mNordic Walking gyakorlásra, térképolvasásra, tájolóhasználat és terepismereti tanulásra lesz lehetőség.

Csütörtök 15:00

Rövid leírás: Dobogókő vadregényes tájait járva őseink nyomait kutatjuk. Itt éltek erdeinkben a Pálosok, alapítottak kolostort a cisztercita szerzetesek. Néhány éve itt járt köztünk a Dalai Láma és itt dobog Földünk szíve Dobogókőn a szívcsakrában. Fedezzük fel együtt Dobogókő természeti csodáit, szakrális örökségeit.

Túraútvonal: Rám hegy Ferenczy szikla

A túra során lehetőségünk lesz megtekinteni a Dunakanyar és a Visegrádi vár panorámáját is.

A túrára előzetes bejelentkezés szükséges!
A túrákon résztvevőknek túra vagy Nordic Walking botot biztosítunk!
A túrán Nordic Walking technika gyakorlására, térképolvasásra, terepismereti tanulásra lesz lehetőség.