nordicwalking túraszervezés

nordicwalking képek

 

Nordic Walking Tippek

A botok kiválasztása:

A helyes bothossz kiválasztását javaslom bízzuk szakemberre.

Legjobb ha egy erdei Nordic Walking túra alkalmával van lehetőségünk kipróbálni különböző típusokat és kiválasztani a nekünk megfelelő botot, bothosszt.

A helyes technika:

Nagyon fontosnak tartom, hogy képzett óradó segítségével tegyük meg az első lépéseket. Ez azért fontos mert egy rosszul berögzült mozgást később nehezebb korrigálni.

Ha rossz technikát alkalmazunk a Nordic Walking nem fejti ki jótékony hatásait, sőt túlterhelhetjük egyes izomcsoportjainkat, izületeinket.

 

 

 

 

Nordic Walking előkészületei:

Soha ne felejtsük el a bemelegítést!

Testünknek és lelkünknek is szüksége van a hétköznapok rohanó világából történő kiszakadásra. Ne feledjük, ez időt igényel. A bemelegítés minden esetben előzze meg a túrát vagy edzést.

Lassan fokozatosan terheljük keringésünket, izmainkat. Tudatunkat csendesítsük le és hangolódjunk rá az előttünk álló túrára.

Fokozatosan növeljük az intenzitást.

A helyes időtartam:

Kezdetben csak rövidebb túrákra vállalkozzunk. 1-2 órás túra kezdetben elegendő.

Ne rohanjunk! Találjuk meg a nekünk megfelelő tempót. Képzett túravezető nem fogja ránk erőltetni saját vagy mások tempóját. Fontos, hogy segítsen megtalálni saját mozgásunk harmóniáját.

Néhány sikeres túra teljesítése után vállalkozhatunk hoszabb túrák teljesítésére.

Étkezés és folyadékfogyasztás:

Mindig legyen nálunk folyadék! Ne feledjük testünk több mint 70%-a víz amiből minden lélegzetvétellel és az izzadással is vesztünk.

Étkeznünk rövidebb túrák alatt nem szükséges.

Hoszabb kimerítőbb túrák alkalmával azonban megéhezhetünk. Lehetőség szerint könnyen felszívódó szénhidrátokat fogyasszunk. Tökéletes lehet banán, esetleg egy könnyű szendvics fogyasztása.